Præsten

Jeg hedder Bent Houmaa Jørgensen og har efterhånden næsten 40 års erfaring med livet som Jesu discipel.

Jeg blev født i 1957 på en gård i Lemvig. Jeg har været præst i Aalborg Frimenighed siden 2007 og synes virkelig, at det er en dejlig menighed at være en del af!

Glæden over at kende Jesus, bliver for mig større år for år, og relationen til ham bliver stadig dybere. Jeg har indsigt i Bibelen og det kristne budskab og har gjort mig mange personlige erfaringer om det at være kristen i både gode og svære tider.

Jeg har en teologisk uddannelse, som svarer til en Bachelor i teologi.

Med til mit cv hører over 14 år som missionær i Den evangelisk-lutherske Kirke i Tanzania, og derfor er sproget swahili også mit andet modersmål. Jeg har skrevet to bøger; den ene hedder ”Jenga daraja” (Byg bro), som bliver brugt på en del bibelskoler og fakulteter i Tanzania i prædikenlæreundervisningen. Den anden hedder ”Fri os fra det onde” og handler om åndernes magt og afmagt.

Min dejlige kone hedder Vivi. Vi blev gift i 1980 og har fået fem børn sammen. Nu er tiden kommet til, at vi også kan glæde os over svigerbørn og børnebørn.

I min fritid står fællesskabet med familien øverst på listen. Og ellers nyder jeg at lave havearbejde, læse en god bog og dyrke motion.

Derudover kan jeg godt lide at se en god fodboldkamp, følge med i nyhederne og spille skak. På fodboldbanen holder jeg med lokalheltene fra AaB. Og hjemme i sofaen er én af min yndlingsfilm Ringenes Herre.

 

Bent Houmaa Jørgensen

Telefontid: Onsdage mellem kl. 12.00 – 13.00.
Samtale: Aftal tid og sted, Bent er fleksibel.

Tlf.: 23 69 19 36
E-mail: bhj@aalborgfrimenighed.dk.