Israelsdag på Søndag.

Skriv forslag / kommentar
Besvar
Brugeravatar
poul
Indlæg: 52
Tilmeldt: tors 15. nov, 2007 09:25

Israelsdag på Søndag.

Indlæg af poul »

På Søndag har vi den årlige Israelsdag i vores menighed.
Jeg vil opfordre jer til at møde op. Det er, som bekendt, Torben Mathiesen og Ole Andersen der skal tale til os over nogle emner, som nok vil blive værd at høre på: "Kirken og det Jødiske folk" - "Jøder og kristne i Guds øjne" mfl. Vi har sørget for børnepasning. Det er Louise, der er ansat i 0&I med særlig henblik på at undervise børnene. Under Gudstjenesten tager hun sig af de større børn, og om eftermiddagen vil hun, sammen med nogle af vores egne unge, tage sig af alle børnene.
Der vil under Gudstjenesten blive optaget en kollekt til Ordet & Israels arbejde herhjemme og Israel
Hilsen
Poul
Bent
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 15. okt, 2007 06:36

Re: Israelsdag på Søndag.

Indlæg af Bent »

Jeg vil gerne tilslutte mig Pouls opfordring!

Har du bemærket, hvad der (tilfældigvis?) er ugens løfte på forsiden af vores hjemmeside i denne uge? Og hvad der er temaet for gudstjenesten på søndag ('Parat til at møde Jesus?')?

Israel er et af de store tegn i vor tid, som viser os, at vi hastigt nærmer os Jesu genkomst! Det er med til at holde os vågne åndeligt talt, og derfor er det vigtigt, at vi følger med i, hvordan det går med det folk, som har fået nogle specielle løfter fra Gud, som han ikke kan og vil løbe fra.

Lad mig bare nævne ét tankevækkende faktum: I en periode på 32 år fra 1948 - 1980 steg antallet af messianske menigheder (Jesustroende jøder) i Israel fra 2 til 14. De følgende 10 år er der en kraftigt stigning i væksten fra 14 til 24 menigheder. Men det er ingen ting ved siden af de næstfølgende 9 år, hvor væksten i menigheder går fra 24 til 81, altså en forøgelse på 57 menigheder! I alt var der i 1999 i disse 81 menigheder 5000 kristne (messianske jøder) inklusiv børn. Jeg har desværre ikke nyere tal end disse, men tendensen er klar, og denne udvikling bør få os til at løfte vores hoveder i forventning om Jesu snarlige komme!

Det er et privillegium, at vi får besøg af både Torben Mathiesen og Ole Andersen. De er begge dygtige og engagerede formidlere af Guds ord, og de er meget vidende og opdaterede omkring Israels og jødernes situation i verden i dag. Kom og lyt og stil dine spørgsmål!

Shalom!
Bent
Besvar